poniedziałek, 21 sierpnia 2017

NAJPIĘKNIEJSZE WIDOKOWE PLAŻE NA KORFU, CZYLI AKRA DRASTIS I LOGGAS BEACH!

Akra Drastis to chyba najbardziej charakterystyczny punk na wyspie Korfu. Składają się na nie formacje skał wapiennych, które zachwycają są wielkością, nadzwyczajną urodą oraz otaczającym je bezkresem morza. Drugim mniej znanym miejscem jest plaża Loggos, która położona jest w pobliżu Akra Drastis. Widok ten wywarł na mnie największe wrażenie podczas całej podróży.

JAK DOJECHAĆ DO AKRA DRASTIS I LOGGAS BEACH?

Dojazd do Akra Drastis nie jest skomplikowany, możemy wybrać się samochodem, skuterem, autobusem lub pieszo. Tak dobrze czytanie, można tam dojść o własnych siłach z miasteczka Sidari i zajmie wam to około 1 godziny. Ze względu na bardzo dużą ilość turystów odwiedzających to miejsce w sezonie bywają problemy z zaparkowaniem auta. W planach miałam udać się w to piękne miejsce autobusem z Sidari i spędzić tam cały dzień. Jak się potem okazało wcześniejszy bus uciekł a na następny trzeba było czekać 45 min, więc wspólnie ze wszystkimi wczasowiczami podjęliśmy decyzje, że idziemy na nogach, bo przecież to tylko 5 km. Jak się potem okazało maszerowanie w 30 stopniowym upale do najprzyjemniejszych nie należało, ale jaka później była satysfakcja i chęć ochłodzenia się w morzu. Poniżej zamieszczam trasę, którą pokonałam z Sidari do Akra Drastis.

Z Sidari można dojechać do tej pięknej plaży autobusem, który wysusza z Korfuu w kierunku Agios Stefanos. W centrum Sidari na głównym przystanku, obok parkingu jest zamieszczony aktualny czas przyjazdu autobusu. Aby jednak udać się do Akra Drastis musimy wysiąść w miejscowości Peroulades, a następnie stamtąd dojść na nogach do naszego celu. Poniżej zamieszczam trasę autobusu z Sidari do Akra Drastis.

Z Peroulades do samej plaży poprowadzą nas drogowskazy. Droga jest wąska i kręta a prowadzi przez bardo stary gaj oliwny.

Niestety aby zobaczyć zapierające dech w piersiach widoki musimy iść ciągle pod górę, ale gdyż już osiągniecie cel to stwierdzicie, że było warto.

Jedyną możliwością wykąpania się w morzu jest zejście na sam dół drogą szutrową do wypożyczali łodzi, gdzie znajduje się niewielka skalista plaża z pięknym widokiem.

Dalsza część wycieczki to równie piękna plaża Laggos. Jeśli chcemy do niej dojść musimy wrócić do miasteczka Peroulades i przy kościółku znajdziemy drogowskaz na Laggos beach.

Przy plaży Laggos znajdziemy kawiarnię 7th Heaven, w której naprawdę poczujemy się jak w niebie. Piękne miejsce z niesamowitym widokiem na Laggos beach oraz szklanym tarasem. Sama plaża również robi ogromne wrażenie, ponieważ otaczają ją wielka ściana skalna porośnięta roślinnością. Piasek jest tam bardzo mięciutki, ale pomarańczowy. Należy pamiętać, że Laggos beach jest zalewana w czasie przypływów, a czasami aby do niej dość trzeba przejść przez wodę.

Na tą wycieczkę zdecydowanie trzeba poświecić prawie cały dzień. W drodze powrotnej mieliśmy wracać autobusem ale jako wprawieni turyści stwierdziliśmy, że lepiej więcej czasu spędzić na plaży i ostatni autobus odjechał. Znów skazani byliśmy tylko na nas, a dokładniej na nasze nogi :)

CO ZE SOBĄ ZABRAĆ I GDZIE ZJEŚĆ?

Planując wycieczkę całodniową zaopatrzcie się w zapas wody, owoce, coś do zjedzenia, ponieważ po drodze nie widziałam wielu sklepów. Paroulades to niewielkie miasteczko i w centrum jest więcej starych budynków niż restauracji/tawern. Zjeść można bardziej na obrzeżach gdzie znajdują się hotele i apartamenty oraz przy plaży Laggos beach w restauracji 7th Heaven, choć tam raczej bardziej nastawieni są na zimne napoje, kawy itp. Oczywiście wybierając się do Akra Drastis i Laggos beach zabierzcie stroje kąpielowe, ręcznik, maskę, rurkę, płetwy, okulary przeciwsłoneczne i kapelusz. Jeśli chcecie iść na nogach z Sidari radę ubrać wygodne buty (mogą być sandały) i zwiewne ubranie.